Ce este SEO

despre SEO

Ce este SEO

SEO (Search Engine Optimization), in romana Optimizare pentru Motoarele de Cautare, reprezinta tehnici si strategii aplicate pentru ca un website sa fie listat pe o pozitie cat mai buna in rezultatele mototarelor de cautare precum Google, Bing sau Yahoo.

Majoritatea celor care cauta anumite informatii pe Google (cel mai utilizat motor de cautare in Romania), se opresc la primele rezultate afisate. Pentru ca site-ul tau sa apara cat mai sus in lista, este necesar ca acesta sa fie optimizat.

Atunci cand realizezi o cautare, de exemplu “biciclete online”, Google cauta in baza sa de date pagini ce contin termenii de cautare introdusi de tine si, pentru a ordona acele mii de rezultate posibile, foloseste algoritmi ce analizeaza continutul website-urilor.

Iata cateva aspecte ale SEO de care trebuie sa tii cont:

  1. Alegerea si distribuirea cuvintelor cheie. Este foarte important sa alegi cuvintele cheie cu atentie. Trebuie sa iti cunosti potentialii clienti si sa creezi continut in functie de nevoile acestora. Este inutil sa optimizezi pentru cuvinte pe care oamenii nu le cauta. Aceste cuvinte cheie trebuie sa se regaseasca in paginile tale: metadescrieri, titluri si subtitluri, denumirea si descrierea imaginilor, continut etc.
  2. Structura site-ului si viteza de incarcare. Utilizatorul trebuie sa gaseasca informatia de care are nevoie din 3 click-uri (maxim). Cu cat site-ul tau se incarca mai repede, cu atat mai mari sunt sansele ca acesta sa apara mai sus in lista de rezultate. Optimizarea site-ului pentru mobil reprezinta de asemenea un avantaj.
  3. Inserarea linkurilor interne si externe. Este recomandat sa inserezi minim doua linkuri catre alt continut de pe site-ul tau si unul extern. Acestea trebuie sa fie relevante pentru utilizator.
  4. Inserarea tag-urilor si categoriilor. Alegerea unor cuvinte si expresii legat de ceea ce contine pagina (in exemplul nostru cu “biciclete online”, poti folosi “biblete electrice”, “biciclete pliabile”, “MTB” etc).
  5. Relevanta continutului. Fie ca e vorba de prezentarea unui produs sau un articol pe blog, continutul trebuie sa fie relevant si de calitate (sa contina cuvintele cheie si sinonime ale acestora plasate in mod natural pentru ca textul sa fie cursiv).

Optimizarea nu este un proces care se face o singura data ci necesita atentie pe termen lung. Chiar daca la un moment dat esti multumit de locul pe care il ocupi in lista rezultate nu inseamna ca lucrurile vor ramane asa. Competita face la randul ei eforturi pentru a se mentine in topul rezultatelor, pot aparea modificari in algoritmi sau in regulile impuse de Google.

Desi pentru a realiza optimizarea nu e necesar sa ai cunostinte de programare (si in plus ai la indemana o multime de tool-uri care te pot ajuta in acest proces) este recomandat sa apelezi la un specialist SEO mai ales atunci cand lansezi un site. Vei obtine rezultatele dorite intr-un timp mai scurt nu vei fi stresat cu planificari, strategii si ajustari.

 

No Comments

Post a comment

*

code